Tuesday, 25 December 2012

MATANG...

Assalamualaikum u olss.....

Haaa.....gewammsss tau x dengan manusia-manusia yang macam ni.. Bukan yang Matang ni...tapi yamg memperlekehkan org macam ni.xpaham?meh kita story mory yerr....X suka bila orang mengatakan  " eee...perangai macam budak2, x matang langsung"..ataupun yang jeling2 nga biji mata jer sambil2 mulut tu terjuih2...hoi hoi hoi la kan ...ko tu matang ker....!!!!!!!!!????haa mawah ni banyak noo tanda seru tu..hahahah....tolong lah 'dont judge a book by its cover'

Aku xde la kata aku ni matang sgt..aku x jugak kata aku ni bagus mempersoalkan benda ni semua kan..oke la aku tanya u olss la kan..macam mana korang tgk kematangan seseorag tuh? dengan kelakuan dia yang macam-macam terus tembak dia x matang?ohh very poor la org yang pikir macam tu...tidak semestinya perangai yang macam itu perangai x matang lanngsung...yang ko tu perangai steady..jalan catwalk, ckp nga org punyalh cover mulut kan..tapi belakang ya ampun..mcam budak darjah satu*sorry to say*..

Kita ni jgn tgk luaran je..jgn kata kat org..biarlah perangai dia macam mana pun janji x kacau korang aku  kan..Org yg macam ni la buat aku x paham..huhuhu..aku pun bukan nak ambil tau sgt pasal org yg macam ini tapi bila da bnyak kali terjadi..kat depan mata aku lagi kan...harus aku jadi sebegini rupa....huhuhu...Jgn igt diri sendiri tu da bagusss..Siapa kita nak tentukan hal org lain..

Aku bukan nak marah sgt pun..tapi sikit jer pun..huhuhu..tapi jgn lah memperlekehkan kerja..apa yang org tu buat kan..yang ko dapat tu pun Allah punya.. pinjaman semata-mata..jgn bajet good2..jgn berlagak..Allah x suka tau..*aku pun x suka*
                                     
..Yang baik datangnya daripada Allah yang x elok tu dtg dari diri aku sendiri.....
    
Wallahu a'lam....





No comments:

Post a Comment