Pages

Friday 21 December 2012

CINTA JARAK JAUH..... ... ....

Assalamualaikum....


Jauh tau..nun di sinun...uwaaa....!! uhuk.. manja x kita??? *motip* hahahah... Gila manja cenggitu..tu namanya nak mintak siku??tapi...AAK..ada aku kisah diri aku kan...muahaha...
Oke be serius Nina..oke tarik napas..fuhhhh hembus....hoiiii.. bau petai aaa.....kuangkuang
da melalut-lalut da aku ni.. citenya pasal cinta jarak jauh la kan..da entry pun mcm tu..

Jauh oke..KL Lumpur nga Terengganu..8 jam kot..kalau jeemmmmm mau 12 jam, haaa hamek ko 1 hari duk berkampung dalam bas tuh...sedih kn..Masa study dulu xpew la hari-hari jumpa..cuma x satu kelas jerr...tapi kerana masa itu org kata tengah hangat bercinta kan kene la perrhatiiii jeee dia ni...ngehngeh...

Mata aku perhatiii jerr hostel budak laki nih..hahahah..bukan nak skodeng sapa2 eh tapi Uncle Wan la..Dia pun da tau2 aku akan lalu situ mesti ada muka dia tertenggek kt tepi tuh...haa tgk dia pun sama ngada kan??? *nak jugak*..sebab laluan untuk ke kelas akan menempuh hostel budak laki dlu..memang bukan aku jew la yang akan melalui tempat tuh..totally budak perempuan kene...apa lagi aku pun terus cover kaki agar tidak tersadung..hamboi ayat..hahaha..tapi..x oke..aku jalan ikut suka aku la kan..kadang-kadang berlari pun ada.. da kelas start pukul 8pg ko keluar hostel pukul 8 stgh?????perangai apakah ini???huwaaa...!!! tapi berlari jugekk bila x der orang la kan ..gila berlari2 gitu depan budak laki???????ishh!!..tidak sama sekali...jaga kelakuan sebagai wanita muslimah oke..huhu..

haa gitu la...kadang-kadang time makan tengah hari keluar sama-sama tapi memang jarang sangat la sebab kelas start balik pukul 2 ptg..so kaki nak menapak ke kedai pun da berapa jam..nak solat lagi..memang x r....so soro meggi je dalam bilik..

Kira ok la walau xjumpa pun orang kata nampak muka pun jadilah kan..da tenyum2 blah g kelas.amek inspirasi dulu...kahkahah...kalau keluar pun hari minggu je la.. 

Tapi bila da habis belajar..da habis on job training terus da x jumpa... uhuk..yang last jumpa hari tu masa konvo..pakeg sekali nga family dia pun sekali..nerves gila..tapi aku teruss kontrol cute...*eh tiba2* huhuhu..

Itulah ujian namanya kan...da hampir setahun jugak la x jumpa nga uncle Wan ni..macam-macam dugaan yang terpaksa kami lalui..uishh memang banyak sungguh mengajar aku erti Kesetiaan..kejujuran..kepahaman control pikir yang bukan2... kejelesan yang melampau...kadang-kadang..memang asyik bergaduh jer kerja dia..tapi nasib baik dia punya tahap kesabaran tu tinggi nak  layan perangai aku ni...kena paham betul2 tahap kesabaran dia oke..bukan aku...muahahha...

Mula-mula tu susah wooo...tapi lama kelamaan aku da boleh control..sekarang dia pulak yang emo lebih..huh xpaham untie..tapi sabar jer layan perangai uncle sorang tuh...pagi-pagi mesti msg..
'syg pakai baju lelok eh..tudung lelok..seluar...jangan nakal-nakal nga laki lain tau..'
aku punya jawapan..'oke..x pun' muahaha...punya la panjang dia karang kat aku kan..aku boleh jer ckp cm tu..bukan apa
starting kenal nga dia pun memang mcm tu..lagipun aku bukan buat benda pelik2 kat belakang dia kan..asal kita jujur n ikhlas aku rasa no hal...tu yg jawab mcm tu jer...kikiki


Aku pikir la gak mcm dia kongkong pun ada..tapi bila pikir2 balik x pun sebernanya..ada la tu kenapa dia buat tu semua kan..nak jaga cara pemakaian aku yang dulu2 punya...tapi aku buat bukan sebab dia jugak eh..tiap kali dia ckp mcm tu 10 juta kali pun aku memang x layan..mulut kata yer tapi kelakuan aku x seperti mulut aku oke..punyalah stubborn masa tu..huhuhu

Tapi sekarang bila da umur pun meningkat..rasa memang patut pun buat tu semua kan..ye la kadang-kadang kene la muhasabahkan diri tu kan..aku ni buat derk macam tu pun aku masukkan jugak dalam hotak aku ni cuma lambat nga cepat jer nak melalukannya..

Cuma bila da terbiasa dia suruh aku jaga tu la jaga ni la... tu jawab seringkas yang mungkin jugak sebab aku tau apa yang dia akan cakap..lagipun bila benda kita buat nga ikhlas n kehendak diri sendiri memang kita akan buat dengan rela hati pastu senaaaanngggg jer hati nih.. alhamdulillah...

Sekarang dia masih buat kerja kat nun di sinun aku di sini,,ketemuan tu aku pun xtau lagi bila???biar masa jer yang tentukan nanti..cuba ajari diri ini xkan pernah berubah...dia da jujur n ikhlas pun da cukup bagi aku...no liar2 eh im so anti nga benda alah tu..hewhew...

Bagi aku la cinta jarak jauh ni kene bersedia dari semua segi...mental..fizikal n sewaktu dengannya.. InsyaAllah bila kita buat kerana Allah ..pasti akan merasai kebahagiaan itu...xperlu nak menipu tentang perasaan kerana kita akan terdera dengan penipuan itu..*wah ayat*huhuhu..kerana bila ada penipuan yang pertama akan ada penipuan yang kedua..ketiga...keempat..dannnnn seterusnya....huhuh..kn?sebab kita asyik la nak sorok penipuan yg pertama tu kan...selisih la kan...da xmo r pikir benda2 yg mengarut nih..umo da berapa kan...ni aku punya pikiran la kan org lain i dont nkow la..hikhik..pendapt masing2 la kan...

so be a honest to your partner....trsut him/her...just be yourself...mintak doa2 banyak2 kat Allah agar hubungan tu kekal hingga ke jannah.. InsyaAllah bila niat kita kerana Allah...semua akan berjalan nga lancar ..amin..*advice tuk dri aku jugak..*

miss him...*gmbaq tak dak..lappy red i xsiap di baiki lagi oleh beliau...*









 














No comments:

Post a Comment