Pages

Saturday 29 December 2012

CERITA DALAM HELAIAN.....

Assalamualaikum....

wahhhh...entry kemain...maksud yang tersirat gituu...maklumlah dulu masa STPM aku amek sastera..huahuahua...*motip*

sebenarnya nak cite pasal novel je pun..korang2 semua baca x novel?eh mesti baca kan...tapi mungkin ada la sesetengah yang x baca kan...aku start baca novel dari form two la x silap aku..punyalah cintan cintun masa tu..2 yang exam fail takat2 lulus jer..tapi baca je pun.. nak memahami ngan lebih dalam lg memang x r kn..hukhuk...i kan gegel lagi...

aku giler baca novel ni pun akak aku punya kerja dia la yang rajin beli ni...kalau aku, nak cekau dwit kat mana kan lagipun masa tu tgh blaja*dasar kedekuit* hahaha....sampai la sekarang aku suka baca novel ni...dan sampai sekarang la jugak akak aku ni beli novel then aku borrow..hahahah.... syok woo baca bila org lain yang beli....hahah *adik apa la ni..Ja syg kamu ketat2*hehe

aku xnk cite banyak la kan..meh aku share sedikit sebanyak novel yang aku baca....sila gunakn tahap kesabaran yang tinggi bila menskroll ke bwah..heeee...jom layan......



haa ni kesemua novel yang ada.....boleh jadi sebegini rupa ni..aku nak kemas balik kalau x..xder makna aku nak sepahkan semua ni....da tersusun dalam rak tapi dia punya terbitan  bercampur baur kan..nak cari dah satu hal kan...so aku nak susun biar terbitan n penulis yang sama gituuu...



yang ni terbitan dari alaf 21...dari penulis Aisya Sofea...1st novel yang aku baca..karya kak Aisya ni la...yang tajuk yew ' kau untukku ' ..dari situlah aku suka baca novel ni..lagipun karya kak Aisya ni jer aku keluarkan dwit aku sendiri....semua novel dia aku beli..yang lain harraaaaaaaaaammm...hahahahha...jgn plik kalau tgk ada dua novelnya..yang tu akak ipar aku punya..dia pun gilerr novel gak..huhuhu...yang lain pun best...sgt2..ada lagi satu yang citew kembar tu pun best gak..apa tah tajuk dia...lupa...bnyak sgt baca..


yang ni terbitan alaf 21 gak..karya Damya Hanna punya...yang top ofcos la bicara hati kan...baca novel ni aku emosi gak..tapi aku rasa semua novel aku emosi..hahahah...ada part yang nangis..nangis.. yang lain pun best gak..xberat sgt...sungguh aku punyai jiwa yang halus...*motip*.huhu...


ni karya Aleya Aneesa...terbitan alaf21..yang ni best gak novel dia....tapi novel dia aku baca yang janjiku bersamamu jer...heee....hero dia aku rasa yang penulis gmbarkan sama macam farid kamil x silap aku..huhuhu....*ker cite lain eh* huhuhu aku pun da lupa..sebab cite ni da lama kan....yang lagi dua x sempat sbb akak aku bwk pi rumah dia...so..x baca teruss..hahaha


haa...yang ni dari karya BikashNur Idris..terbitan alaf21.. syok woo cite akak ni...with da floor jer..x berat sgt...ada satu karya dia ni tajuk : sambutlah cintaku*xde dalam gambar akak aku bawak pi pat dia kerja*....punyalah aku khatam dua tiga kali...suka kedua2 watak hero nga heroin tu...yang 'kau sayangku' pun best...jugek..yang tu pun aku pinjam nga sepupu aku..


yang ni sape x tau kan...?karya Fauziah Ashari terbitan alaf 21 gak....yang ombak rindu punya cite x beli..just baca yang membe aku punya jer..jadi..beli yang sambungan dia jerr...sebenarnya x suka baca novel yang ada part by part ni..tapi karya akak ni aku sukaaaa.....semua best..


ni punya terbitan kaki novel....syookkk sgt baca karya2 dari kaki novel ni...cite dia oke..aku nak xplain pun xreti sgt sebenarnya..bagi aku oke la jalan cite dia....1st yang aku baca 'bukan cinta biasa' tu..bila da best..teruss baca lagi yang terbitan dari kaki novel ni...semua best2.....


lepas aku baca terbitan dari alaf 21 dan kaki novel ni...ada lagi terbitan lain iaitu karya seni...nampak x apa yang aku nak fokus sebenarnay...heee...'awak suka saya tak'?? suka sgt2....huhuhu...yang lain pun syoookkk...tapi yang pemes cite tu la kan...suka bila dia sebut "Hilmanku"....macam nak sebut jerr.. " Safwanku" erkk??....geliii rongga hidung aku..hahahaha...*abaikan*



ho..ho..karya Siti Rosmizah terr.. terbitan ada yang prima ada yang Srpublication..yang ni pun sgtttt la best jalan citew dia..walaupun beribu2 muka surat..sgt best...konflik cite ye pun banyak tapi best..ada part yang sedih..ada yang aku rasa benci nga watak hero dia time jahat kan..memang buku ni ke dinding la jawabnya...punyalah aku emosi..tapi ambil balik..teruskn bacaan...hew..hew..1st cite dia pun 'andai itu takdirnya' aku baca yang sepupu aku jer..


yang ni dari terbitan prima karya SitiNurDhuha...ha yang ni aku beli..'akhir sebuah cinta'...yang satu lagi akak aku....tapiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.......................aku x baca punn...aku pun x taw kenapa...??tapi akak ipar aku ckp best...hew..hew..semua komen aku best2 kn...hahaha...yew la da minat kan.. tapi ada  la satu dua...yang oke2 jer kan...pun best....*best lagi*..hap..hap...nantilah ada waktu aku baca...???kikiki..


ini punya pulak...dari macam2 terbitan dan penulis...korang tgk2 je la eh..aku  xlarat da nak taip...hahahaha.....bestttt jugak....*tetap*


ni semua dari alaf21.....dari penulis yang berbeza2...ada yang cite lama..ada yang baru...ada yang aku baca n x baca lagi....kikiki....kadang2 baca novel pun ekot mood gak...kalau aku la...org lain aku x tau la...heee....semuuuaa syiookkk...
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
tiba2........ 




Twilight????????????? ha yang ni adik aku punya...hahah..xder de nak cintan cintun...yang dushh2 jerrr...da nama lelaki kan...oke lah aku tolong simpankan...aku kan kakak yang baik lagi cantik??*tetiba*hahahaha...
nak lagi??? oke jom skroll ke bawah..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.'




hahahahah...harap bersabar lah yerr......nak tunjuk owner novel2 ni jer tapi aku kan gilerrr glemeressss..hahaha nak jugak....AAK...blog i kan...hikhik...oke dah habis da....

thanksss for viewing my blogsss... (", )v




No comments:

Post a Comment