Sunday, 2 December 2012

DI SEBALIK NAMA..

Assalamualaikum....


what is ur name??my name is Yusnina Bt yusuf..haa gitu starting aku nak bagitahu kan..apa maksud nama kita semua?ye setiap baby yg dilahirkan mestilah ada nama kn pastu nama 2 pulak mesti yg elok2 maksudnya..bkan setakat nama jew comel..contoh kan "eh lawa la nama alisya" tp maksud xtaw kan...lbih elok bila nk ltak nama anak 2 cari nama yg maksudnya elok2 eh..


Aku bagitahu ni bkn aku da ada bby taw...*xkawen lg ni* hikhik... tp nk gtaw maksud nama aku jew la...maksud nama aku adalah Cita-cita yg tinggi woo..ptt la aku punya angan2 je yg tnggi pelajaran kau hampeh..hukhuk..sodih aku..tiap kali nk study mesti berangan tu lbh2 dari study..hap..hap..2 yg 'pandai' sgt skang ni..

ntah mcm mana hari tu aku tiba2 terpikir sape la yg bagi nama aku ni yg boleh kuar yusnina ni kan..so aku pun terus terkam akak sulong aku ni..ye la kene la yg sulong sbb masa tu dia je yg da besau kn mesti dia igt..dengan perasaan yg membuak2 kt dalam diri aku ni aku pun tnya la akak aku ni.......


A: Kak.. sape eh yg bagi nama kita ni?yg lawa lg cantik ini..hahah
K: akak la yg bagi..apa dah maksud dia?lupa la.*dia yg letak tapi tnya aku lak..nasib baik nama aku    
kalau nama org lain mmg x la aku nk igt..*
A: ermm kalau x silap kita cita2 yg tertinggi
K: tu la dulu akak igt nk letak yusrina *nama adikbadik perempuan kitaorg semua bermula dengan huruf Y tapi sorg je akak aku yg depan yew huruf S kenapa?aku xtaw huhu...*
A: eh??nape akak nk ltak nama tu?apa yg special??
K: erm kalau xsilap akak maksud yusrina ni kekayaan pastu...*xsempat akak aku habis bgtahu aku terus sambung*.....
A: laaaaa.... kenapa akak tukar lak??? kalau x da kaya da kita ni....boleh pakai ferrari da pun....huahuahuahua..*akak aku terpinga2 di situ*
K: *&^%^^&&*zzzzzzz...

hahahahha akak aku terus jd mcm tu..apa punya bengap la adik aku sorg ni...hahahahhah
kan..kan...rezeki 2 semua org dapat Allah da tetapkan rezeki masing2.. Alhamdulillah aku dpt mkn n belanja tuk hari-hari aku...da lbh da aku rasa..syukur sgt2..x semestinya nama 2 yg menjadi penyebabnya kn...ye la mugkin salah satu betul gak...

Semua tu dengan Kekuasaan Allah jugak....sebab Dia yg maha berkuasa atas segalanya..kita hanya meminjam dariNYA....




Masih mencari erti kehidupan..... (",)v




No comments:

Post a Comment