Sunday, 29 May 2016

Pek kombo pra ramadhan

Assalamualaikum..


Apakah gerangan entry di atas?? Ehhh nak berteka teki bagai, tak kuasa la mak nak oi. Kehkeh. 
Meh kita cerita meh.

Oke, yang sedia maklum pek kombo pra ramadhan tu adalah, susu kambing khalish. Sesape yang nak     
nak jimat boleh cuba pek kombo ni. Biasa untuk harga sekotak kita jual RM44.00. Tapi, dengan pek kombo ni boleh dapat harga RM83.00 untuk dua kotak uolllsssss. 

Jimattt tuuuuu. Lagipun kita dah nak ramadhan ni kan, elok lah beli untuk bekalkan tenaga bagi sentiasa segar dan bersemangat di bulan ramadhan tu. InsyaAllah. Kita cuba kan, mana la tahu dengan susu kambing khalish ni sesuai dengan diri kita ni. 

Saya guna, saya jual yer. Saya seorang ibu yang menyusukan bayi. Muhammad Syauqi Najwan, anakanda terchentaa tu la. Setiap malam sebelum tidur saya akan minum segelas susu khalish ni, perisa koko. Dan alhamdulillah susu saya bertambah. Kenyang untuk anak tu. Siapa je yang xnk menyusukan anak sendiri dengan susu ibu kan. Semua impian ibu-ibu. Jadi, tak salah mencuba. Saya pun dulu ragu-ragu juga, bukan sikit ragu-ragu tu banyakkkkkk hahaha.. 

Tapi, positif diri sendiri la. Badan pun kurang dah rasa lenguh-lenguh belakang tu. Syukur sangat tau. 
Kepada yang ragu-ragu macam saya ni, tolonglah jangan ragu-ragu banyak macam saya. Cuba dulu. Hehe..

Apa-apa sebarang keraguan meh whatsapp kita yer 😁
010 432 2931 nina yusuf.

Friday, 27 May 2016

Khasiat susu kambing khalish

Assalamualaikum..


Oke bersiaran lagi dengan susu kambing khalish ni. Bukan apa benda elok, baik aku share kat sini kan. Kalau pasal kambing ofkos orang takut nak minum, takut bau hamis tu kan? Alaaa jangan cakap korang la, aku sendiri pun tidak gemor langsung. Mula-mula aku curiga jugak, boleh ke aku minum ni? Kan beli, bau hamis tu kuat macam mana? Tak ke rugi. 

Tapi, aura positif dari Uncle Wan tu aku cuba ambik. Lagipun untuk kebaikan aku dan Syauqi jugak. Semua ibu nak yang terbaik untuk anak kan. Bermalam-malam pikir. Hahaha. So aku decide aku try dulu, oke mula-mula seteguk, tak de bau. Dua teguk punnn xde bau. So haruslah minum berteguk-teguk hikhik. Alhamdulillah oke xde bau langsung. 

Tapi, yang mana nak cuba dulu baik ambik yang perisa koko dan kurma tu. InsyaAllah sis-sis serta anak-anak sis boleh minum. 😊. 

Semua boleh yer. Tambah lagi, kita ni dah makin dekat dengan bulan puasa kan, harus minum susu kambing khalish ni. Sebab mengenyangkan. Bagi ibu-ibu yang menyusukan bayi lgi elok. Puasa nanti para ibu ni penat dah satu hal,buat kerja rumah lagi, menyusukan bayi lagi kan. Mesti penat dia bertambah-tambah. Tapi, dengan susu khalish ni insyaAllah kurang penat tu. Susu badan pun cukup untuk anakanda tercinta tu heee.


KHALISH SUSU KAMBING ialah 100% susu kambing asli yang diproses dalam bentuk serbuk yang organik ,tanpa gula dan pewarna tiruan. Ia juga mempunyai rasa yang enak dan tidak berbau hamis.
.
KHALISH SUSU KAMBING juga telah diiktiraf MESTI dan HALAL JAKIM. 100% buatan muslim Bumiputra.
.
Terdapat 2 jenis:
✔Susu Kambing Asli ( 100% susu kambing)
✔ Susu Kambing Coklat Kurma (Pra campuran Coklat dan Kurma)
.
===========================================
.
★ Khasiat untuk bayi & Kanak-kanak ★
-Meningkatkan IQ dan EQ kanak-kanak
-Mencegah penyakit demam kuning
-Mengatasi penyakit batuk dan asma
-Menghilangkan kahak dan lelah anak.
-Menghindarkan masalah sembeli
-Membantu sistem penghadaman
-Meningkatkan selera makan
-Tulang anak lebih kuat.Gigi cepat tumbuh. (Kalsium pada susu kambing lebih tinggi dari susu lembu)
-Membekalkan nutrien yang cukup kepada tubuh
-Mempunyai rasa yang enak dan tidak berbau hamis.
-Bersifat less allergenik sesuai untuk anak yang alah protein susu lembu.
.
★ Kasiat untuk dewasa dan Warga emas ★
-Meningkatkan daya kepekaan, penumpuan dan ingatan.
-Membantu sistem penghadaman.
-Membentuk tekanan darah yang normal dan mengawal fungsi hati yang normal.
-Sebagai elemen anti penuaan dan mengurangkan masalah Rheumatoid Arthritis (Inflamasi Sendi)
-Merawat dan menyembuhkan penyakit kanser, gastrik, ulser, buasir, asthma (lelah), migrain (sakit kepala), penyakit kulit, insomia (sukar tidur), senggugut, darah tinggi, lemah jantung, kencing manis, batuk kering dan gouth
-Menguatkan jisim tubuh yang sihat (tulang, gigi, otot, sendi, kulit dan tisu saraf
-Memulihkan tenaga batin
.
★ Pasangan Ikhtiar mendapat zuriat ★
-Meningkatkan peluang untuk mendapatkan zuriat.
-Diiperkaya dgn Kandungan Iron dalam bentuk yang paling pantas diserap oleh tubuh dan asid folikpenting untuk menguatkan rahim sebagai persediaan untuk kehamilan yang sihat.
- Kombinasi susu kambing dan kurma sangat bagus utk kesuburan ikhtiar cara masyarakat arab dan terkenal dgn kemujarabannya.
.
★ Khasiat untuk wanita Hamil ★
-Menghilangkan loya dan pedih hulu hati
-Memberi tenaga dan menyegarkan tubuh badan
-Mengurangkan kesan selulit pada perut
-Mencegah bayi dari terkena demam kuning
-Sumber kalsium dan mineral untuk tubuh & kandungan
-Membantu membersihkan anggota dalaman dan peranakan semasa bersalin
.
★Ibu menyusukan anak★
-Meningkatkan pengaliran susu badan dan menambahkan susu ibu.
-Memekat kan susu
-Membantu merawat bayi yang terkena demam kuning.
-Memperbanyakan susu ibu
-Mengelakkan bayi dari kembung perut
-Badan kekal bertenaga walaupun bayi kerap menyusu
-Mencantikkan kulit dan bayi (Kulit bayi tak sensitif dan susah nampak parut)
-Bayi yang menyusu turut dapat khasiatnya.
-Baby lebih aktif
-Bayi cepat kenyang dan tidur dengan nyenyak
-Mengekalkan kecergasan ibu selepas bersalin
-Membantu mempercepatkan pemulihan anggota dalaman ibu selepas bersalin.
=============================================
.
Alhamdulillah ramai yang berpuas hati dan bertukar kepada KHALISH SUSU KAMBING sebagai minuman harian sekeluarga☺️
harga:
Sekotak RM44(SM) / RM50(ss)
Nina Yusuf  010-4322931

C.O.D disekitar Kuantan,Gebeng,Balok,Berserah dan kawasan-kawasan sekitarnya.

POS juga boleh di uruskan sekiranya ada permintaan.

RM6 untuk Semenanjung
RM10 untuk Sabah/Serawak


Wednesday, 25 May 2016

Susu Kambing Khalish

Assalamualaikum...

Ya allah lama betul la daku tak menaip kat sini. Last entry pasal bersalinkN anak pertama hahah. Lepastu tetiba je up entry baru bercerita pasal susu kambing khalish pulak hikhik. kisahnye pasal anakanda Syauqi la ni, dah 10 bulan dia bulan ni. 

Cepat sangat masa berlalu, tak sedar langsung dan tetap tak percaya da jadi mak-mak dah aku ni. Bila dapat tengok anak membesar depan mata Alhamdulillah sangat. Ada tu yang tak dapat nak jaga sendiri disebabkan oleh halangan kerja kan. Ramai je kawan-kawan aku yang kerja "bestnyeeee  dapat duk kat rumah". " Bestyeeee dapat jaga anak sendiri kat rumah". Yup, paham sangat dengan perasaan seorang Ibu, Mommy, Emak, Bonda dan yang seangkatan dengannya lah kan. Nak tengok perkembangan anak tu depan-depan mata. Tapi, ada je yang hina kerja surirumah ni. Alahaiiii remuk hati mak nak. Hahahha. Kecewa betul dengan manusia-manusiA yang sebegini.

Tok sah duk cerita hal sedih lah eh. Oke meh sambung pasal anakanda Syauqi ni. Ada la satu hari ni dia demam teruk, panas dia 39 darjah. Aku jadi macam blur kejap, tak tahu nak buat apa. Nasib baik apaknya ada, terus la bawak p hospital. Dah sampai tu doktor yang merawat tu mintak nak ambil darah, sebab sekarang banyak sangat kes denggi ni. 

Siap checkup semua, alhamdulillah tak kena denggi tu, cumaaaaa darah merah dia kurang zat. Sekali lagi aku blur hahahha. Banyak sangat kena belajar pasal anak-anak ni. Salah aku. 😩 
Yes Syauqi sepenuhnya susu badan. Doktor yang check tu bagitahu dah boleh start bagi susu formula  dekat Syauqi, disebabkan keadaan dia tu. Lagipun susu aku pun kurang. Jadi, aku dan Uncle Wan ni cuba la beli susu formula ni. Dah macam-macam susu aku bagi, dah tukar berkali-kali botol susu tu tapi tetap tak jadi. Tapiii Alhamdulillah dengan susu kambing khalish ni dia minum walaupun   amaun dia tak banyak, syukur dia nak minum jugak.

Dan bagi ibu yang menyusu ni, memang boleh cuba jugak sebab dia memperbanyakkan lagi susu Ibu. Bagi Ibu-Ibu yang kurang susu badan, boleh. Memang disyor sangat-sangat. Sebab aku guna jugak. Alhamdulillah cukup untuk Syauqi. 

Ibu mesti bagi yang terbaik untuk anak-anaknya kan. InsyaAllah dengan susu kambing khalish ni dapat membantu semua tu. Bukan anak je dapat khasiat, ibu pun dapat. ..

Susu kambing khalish ni ada dua perisa iaitu susu kambing asli (seratus peratus susu kambing), satu lagi susu kambing coklat kurma (coklat dan kurma). Memang tak berbau hamis langsung. Sedap je😋😋 heee. 

Harga sekotak : RM44(SM) / RM50(SS) 
Apa-apa nak tanya, nak order ke boleh whatsapp kita 
010 432 2931 nina yusuf 

Oke tata :)