Friday, 11 January 2013

SEDIH JER..

Assalamualaikum..

Sebenarnya aku xnak la cite benda2 sedih dalam blog ni..tapi cuma nak bercerita..mungkin boleh hilangkan sikit rasa sedih tu..

Pada suatu petang yang mendamaikan kitaorg semua..sape jer masa tu aku, mak aku..then akak ipar aku..masa ni ngah minum petang..borak2 la kan..aku selalu la,bila balik kerja tu mesti cite kat mak aku *selain uncle Wan*..kejadian2 yang berlaku kat tempat kerja ni...

pastu terkeluar isu yang aku nak benti kerja n nak kerja kat tempat lain..aku pun x tau kenapa aku buat keputusan tu..ada la kot..biar ianya menjadi rahsia aku nga family aku jer eah..oke berbalik cite yang aku bagtahu mak aku pasal ni kan...teruss jer dia berpaling kat tempat lain..pastu mak aku cakap..
"kenapa nak benti?kerja la dulu kat situ..tgk macam mana...nanti2 nak kawin..da x duduk sekali da..kerja la dulu kat situ..tinggal kat rumah ni..boleh gaduh2 nga dia..nanti da xboleh da...tsskk..tsskk :' ( aku x tau apa perasaan aku masa tu macam2 perasaan ada...mak aku nak aku kerja lagi kat tempat tu..sekurang2nya aku boleh borak nga dia...ye la aku ni kerja 6 hari seminggu cuti hari Jumaat jer *waktu pantai timur eah*
so masa tu jer aku boleh keluar jalan2 nga mak aku..masa tu jugak la aku ronda2 nga mak ni..ekut jer dia nak pergi mana..aku bawakkan..sedeh oke..nanti x boleh da buat macam tu..mesti mak n ayah aku sunyi kan.. hukhuk..yela adik badik aku yang lain ada..tapi diorag da berumah tangga n jauh2 semua..mesti diorg pun ada komitmen lain kan ..suami..anak2 lagi...paham la kan..

Lepas tu aku masuk bilik..nangis puas2 ngadu kat uncle Wan. Pastu...Aku buat keputusan yang aku x benti kerja lagi..sekurang2nya aku boleh happykn mak n ayah aku dulu kan..masa ni la aku nak penuhkan masa aku nga fmily aku...ala berapa sgt kalau nak dbandingkan ngan apa yang diorg da bagi kat anak2 dia waktu dulu2 kan...lebih dari nyawa diorang sendiri kot...

aku pun kadang2 kalau balik kerja tgk mak n ayah aku xder kat rumah..mesti rasa sunyi sgt2..walaupun bukak tv  tgk cerita kelakar konon2 xnak rasa sunyi boleh gelak2 kan..xder derrrr nak gelak2.. yang ada mesti rasa semacam jer..kadang2 diorang ni suka g kebun tu yang xder kat rumah...
Jadi hargailah family korang2 semua eah..xder yang lebih berharga dari diorg..
aku sayaannnnggggg sgt kat keluarga aku ni..hingga mata aku tertutup pun..diorg tetap di hati aku...
:( 

No comments:

Post a Comment