Sunday, 20 January 2013

ANDAI ITU KEHENDAKNYA.....

Assalamualaikum..

Ya aku terima dengan redha...aku anggap itu ujian yang Allah berikan pada aku...perjalanan hidup aku pun banyak pancaroba n dugaan..sedih la plop kan..kata da tak nak cite sdih2 dalam blog ni...huhuhu..

bila aku renung-renung balik..seblom aku capai ke tahap ni punyalah susah aku nak harungi benda  ni semua....family aku pun xtau sgt..ye la kalau boleh kita xnak family kita risau2kan kita kan..ala selagi aku boleh tanggung tu semua xde hal la bagi aku...

Untuk mencapai apa yang aku hajati susah tau..kadang2 apa yang aku nak sgt2 mesti xboleh kan...contoh la kan..ermm aku nak sgt Ady Putra jadi boipren aku..xpun paling-paling komang pun eh eh..Aron Aziz masuk meminang aku la..da smpai depan pintu ponn.....hahahahha...gile ko da org tu ada anak bini da semua...hiii...*hanya otak aku yg berfungsi tentang itu.* tapi xsmestinya skop tu jer yang aku pikir..tapi x dapat..banyak lagi apa yang aku nak x dapat..
Kalau kita tgk kerjaya sesetengah org kan..contoh la...dari darjah 6 dapat 5A.. PMR 8A..SPM punnn 8A pastu dapat lak masuk Uni..xpun blaja yang cool kan...bila graduated terus dapat kerja...setel..kan.?aku banyak perati manusia-manusia yang macam ni..Yer aku akan perati sbb roda hidup aku bukan macam tu..aku kena usaha untuk itu..dia pun usaha gak tapi aku punya usaha lagi..lagi..lagii..banyak dari dia..sampai la tahap ni..tu pun banyak lagi yang aku x dapat..

Yer la..kalau kita asyik nak perfect setiap benda tu memang tak ar kan..! kita cuba buat yang terbaik dari yang terbaik..tiba-tiba ada jer yang menghalang...tapiiiiiii...lepass tuuu...eloookkk jer kan..apa yang kita nak tu dapat jer...tu la nama dia...ujian dari Allah untuk  kita lebih usaha...ada halangan tapi bila kita cuba n cuba untuk lebih baik..terus dapat..Allah x akan kejam dekat hamba-hamba dia kan..kita jer yang kena ada untuk Dia..selalu ingat Dia..*advice tuk diri aku gak*

Bila dah Allah kata "kun fayakun" kita da x boleh menidakkan benda tu semua...
Terima lah dengan hati yang ikhlas dan redha..sebab datangnya ujian itu adalah untuk kesenangan kita kelak...ada hikmah di sebalik semua tu.. :)

No comments:

Post a Comment