Pages

Thursday 7 February 2013

ULTRAMAN vs ABE AJIM..

Assalamualaikum....korang...

Oke dalam konteks ni korang semua kena fokus betul2 yer..korang kenal kan ultraman kan?sape yang x kenal tu memang...memang tipu sgt2...ofcoz kenal kan..yela dia lah penyelamat bumi kan tapi bukan di malaysia..tetapi....only jepun...


Ehsan dari atok google..

Tetapi kat Malaysia ni ada la...versi malaysian punyer..huwaa...meh aku gtau cane aku kenal ultraman malaysia ni..Siapa Abe Ajim ni??ni la dia anak sedara aku..kitaorg pnggil dia Abe Ajim nak panggil Abe Long,*sebab dia anak sulong* xnk..sebab katanya tu bukan nama dia..??hahaha...So dia nak kita panggil dia nga nama dia jer..nasib baik oke jer bila kitorg pnggil dia nama tu coz nama dia Azeem Rafiqi kot2 lah nak suruh panggil nga nama tu memang x rr...muahhahah....panjang kot..

Budak satu ni kan dia admire gileeerrrr nga ultraman ni sampaikan boleh buat gaya ultraman bagai..sekali nga bunyi lak tu..zassss....shingg....khing......haaaa..ni time2 dia nak keluar kuasa tu kan macam2 lah bunyinya...huhu..


Ada pernah sekali tu kan..time aku balik kerja pukul 6.30 ptg la kan...dan dan jer aku tercongok kat depan tv tu kan..nga xcited nak tgk drama pukul 7 tu..tgk2 ada muka dia kat depan tv tu tgh standby nga aksi2 yang mencabar *gaya ultraman* "hoiii.....! ni time Cik Na la Abe Ajim..." ha ko aku terus gituu...hahaha...Abe Ajim  apa lagi terus menyambar remote kat atas kerusi pastu buat muka..xnk bagi la tu kan..ololololo..comel sgt ultraman pandai buat muka..hahahah...terus dia menguasai ruang tv...adoi la..xpe lah sebab aku bukanya tgk sgt drama ptg2 tu time2 hero & heroin yg berlakon mantop sahaja aku tgk pun..tu pun x obses sgt..gitu2 jerr...huhuhu...

Jadi aku pun layangkan la jugak cerita ni...macam best gak..walaumacam mana  kecik ke besar ke seekor raksasa tu mesti yang menang ultraman...boring oke macam cerita hindustan  pun ada..bukan nyanyi2 tu..gile ko ultraman nga raksasa tu menari2 joget2 hahahah...
yang menang tetap jugak ultraman...hero kalah dulu...pastu ofcos menang..huh.!

punyalah aku layan cerita sampai bertukar2 posisi tempat...hahah...*tipu*kadang2 aku tanya Abe Ajim..
"ni ultraman ap?"
ultraman ada banyak jenis u olss..ultraman tiga..mebius..zero..n macam2 lagi* aku pun tahu*...huahuahua.tapi xdapat beza rupa diorg cane..tapi Abe Ajim ni punyalah boleh beza..dasat betol...da cerita dia tgk hari2 kan..ofcoz la tahu..

tapi yang paling aku terkejut dia boleh cakap nyanyi japan okee...habis jer cerita ultraman tu...teruss....."tiga..aigoto...la..la..la"*takat ni je pun aku tahu*hahah berdesuuppppp kepala aku tgk kat Abe Ajim ni...tanjat taw...! kang xpasal2 bertukar ultraman anak sedara aku yang sorang ni x ke pemes mak sedara dia ni.ada ultraman malaysia la wei....*tetiba* hahahah.....

oke da habis da cerita ultraman.....kahkahakah...setakat ini sahaja kisah ultraman untuk entry kali ni....sabarlah yer korang layan blog ni eh...thanks..  :)

ultraman versi Malaysia : Abe Ajim...











No comments:

Post a Comment