Pages

Friday 16 August 2013

Raya 2013

Assalamualaikum..

Haih !! lama gilerrr x bukak blog kesayangan nih..macam biasa lah alasan yang tetap sama..malasssszzzz..z...z...z.. =)

So, aku rasa tak terlambat lagi untuk aku ucapkan selamat hari raya *kan sampai 30 syawal* buat semua yang mengenali diri ini walaupun tak pernah bersua muka...hanya kenal dalam maya jew kan...tapi kita baik-baik kan??huhu...

Macam biasa lah, raya tahun ni sama dengan raya lepas-lepas..cumaa...tahun ni rezeki aku lebih sikit jadi duit raya untuk anak-anak buah ada la sikit kan..alhamdulillah...

Lemang, ketupat, tapai dan rendang macam biasa jugak menu yang wajib mak, ayah dan family aku buat..memang WAJIB BUAT..!.. tapi sampai sekarang kami adik beradik tak dapat mewarisi buat ketupat palas..susah woooo....pusing sana pusing sini last-last aku punya jadi segi empat...hahah.... akak aku yang sulong sahaja berjaya buat masa sekarang itu pun memerlukan bimbingan lagi.. InsyaAllah akan berjaya suatu hari nanti..impian okey..huhu..

Tema kitorang punya baju raya tahun ini adalah peach..weeee...homei sangat warna ni...lembut je kan..kakak-kakak dan abang-abang aku yang dah berfamily diorang ada tema diorang sendiri..ada yang kaler hijua ler,merah,koko dah macam coklat nips..comey je..colourfulll...

Dah siap sembahyang raya kiorang akan makan dulu..kat rumah ni hari raya pertama akan buat menu nasi..tak kiralah nasi dagang kew..nasi arab kew..nasi impit kew..janji nasi..tahun ni punya kitaorang buat nasi beriani..yum..yum....dah siap soro barulah ada sesi bermaaf-maafan...dan berselca...selca..selca..dan selca..hahahha nampak tak kat situ punya gila bergambar..ala aku tahu korag pun memang cenggitu kan...??tak pew kita sama.. tapi bila ada tetamu datang nak beraya, stop jap..pastu sambung lagi..dan lagi..

Dah rasa anak mata tu dah tak boleh pandang lensa kamera barulah kitorang angkat bontot pegi beraya umah sedara mara..dah agak petang balik rumah..aku terus sambung makan dan tidur..kuikuikui...

jadi itulah pada hari raya pertama....

setakat itu sajalah dulu ye..tata..

eh lupa kita nak kongsi benda ni sikit..
























No comments:

Post a Comment