Pages

Thursday 25 April 2013

BABY..PUTEH @ OREN??

Assalamualaikum everyone...

huhuh..everyone la sangat kan....dah la baru nak hupdate..sebenarnya kita bizi..seperti biasa alasan-alasan yang sama kalau lamaaaaaaaaa tak update blog ini..hahahah...tapi sekurang-kurangnya aku mengaku yang aku bizi sebab running man punya pasal *ntahpapekan?*...sampai abaikan orang tua tu a.k.a Uncle Wan dan jugak blog ku ini....huhu..merajuk berhari-hari..kahkah..maafkan diri ini yang ketagih dengan running man tuuu.....mula-mula aku just..apa la cite korea ni yang menjadi kegilaan semua org..hari tu kpop...bukan anti oke..macam stresssss! sebab diorang akudapatlebamkatmata..last-last aku mintak kat adeq aku cite ni yang kebetulan dia ado la pulok kan...so....bila dah tgk..omak kau...terus mata melekat kt skrin lappy ni..gelak-gelak..tapi macam biasa kompen yg dah d download..tak kuasa akhak nak tggu loading vidio tuh kat tenet...hukhuk...

Jap-jap...sebenarya aku da lari dari tajuk asal ni...biasa la lama tak hupdate kan....oke kita abaikan pasal running man ni...jom kita perkenalkan siapa la baby...puteh @oren ni????aku rasa korang da boleh agak..

Masa mula-mula abang aku  ambil dak-dak ni aku pun konpius nak panggil nama apa..dah ada dua kan...haruslah ada nama bagai...tapi diorang punyer kaler sama, oren dan puteh cuma yang tu ada banyak kaler oren..pastu yang satu lagi tu ada banyak kaler puteh...jadi kita tetapkan nak panggil diorang
ngan nama oren and puteh...

tapi........................anak saudara aku punya pasal..bila dia tgk yang oren tuh terus.. "baby..baby..."
haaa..hamek ngko..last-last nama tuh yang dia panggil..masalahnya si oren tu boleh la pulak tergedek-gedek pegi kat anak saudara aku tuh..hahaha oke tak per lah kita pnggil jew baby..yang satu lagi tuh puteh...

Jadi ini lah rupa kitaorng yang sebenarnya......



Puteh... yang ni memang tido selalu gini..malu katanya...huhuhu....


Baby...yang ni tido suka menonjolkan dirinya..encem katanya...hukhuk..

ada macam-macam stail diorang ni...tapi yang paling manja baby ni la...aku pun tak tahu kenapa...mungkin namanya baby atau memang manja semulajadi...huahua...tapi yang puteh ni sempoi...macho gua cakap lu...tak der nak melekat-lekat kat aku or family aku...ilex gitu jer lah dia...tapi baby ni lah yang kuat makan..kalau perasan la kan..baby ni badan dia besau cikit dari puteh..

aku biasa bagi diorang makan nasik berlaukkan ikan kukus sahaja...kadang-kadang jer makanan dia tu...frieskies ea...betul kew tak aku punya ejaan...?huhu..mandi seminggu sekali..da aku cuti pun satu hari jew kan..yang pasti mandian pun frieskies gak, aloe vera lagi ...

tapi aku tak pegi cucuk lagi diorang ni...aku bizi sangat-sangat...huhu..nanti lah ada masa aku pegi...yang puteh ni selalu deman.time ni lah dia manja pun....acane aku tahu?sebabnya bila aku rasa kat badan dia.. panas sangat..kalau kat badan baby tak pun...panas biasa-biasa jew...tapi aku tak very sure la kan...deman or apa..im not a veterinar doctor...hukhuk..

bila dah agak-agak malam nak menjelma tu diorang akan aku masukan dalam 'rumah' diorang...kat lua rumah la kan...bila pagi-pagi aku keluarkan..bagi diorang mulakan hari-hari diorang...
begitulah rutin hari-harian diorng tapi baby ni penakut oke..badan jer besau..kahkah....so jom lah tgk gambar-gambar diorang sebab aku da malas nak menulis dah...huhu


Maafkan Si Puteh ni tido yer..kadang-kadang tak senonoh...hahahha...



Yang ni memang selalu menonjolkan dirinya...huahua...

alahai..diorang ni kadang-kadang buat aku gelak sorang-sorang..perangai ntah pape jer..hukhuk..
jadi sayangilah haiwan ni..diaorang pun ada perasaan macam kita jugak..cuma tidak ada akal untuk berfikir mana yang baik dan mana yang buruk..

oke itu ajer lah aku nak cerita untuk entry kalii ni...

tata.. (- , -)v






No comments:

Post a Comment